Madde

Kombinerad Interavll

Publicerad 2012-05-19 19:16:15 i Allmänt,

I dag har det varit en toppen dag, sommarkänslorna spritte i kroppen.
Efter att ha gjort lite smått och gott som jag tidigare lagt upp här i bloggen så laddade jag för ett intervallpass.
Jag läste en blogg där hon lagt upp en utmaning och kände direkt att detta ska jag testa. Försökte först få med mig Mia men hon kunde inte förens senare så då försökte jag med Jennie men hon hade redan tränat. Så då fick jag stöd av Robert och William i stället vilket va bra för annars hade jag nog inte kommit i väg.
Det jag har gjort är löpintervaller kombinerade med styrka.
Började med ca 10 minuters uppvärmning i forma av lugn jogg sen blev det:

Jogg 90

Benböj 30
Spurt 60

Jogg 90
Armhävnigar 30
Spurt 60

Jogg 90
Gående utfall 30
Spurt 60

Jogg 90
Plankan 30
Spurt 60

Så gjorde man detta i 3 omgångar,riktigt skönt och tufft,spurterna va riktigt jobbiga.
Samanlagt så vart det 8 km, och sen medans Robert fixade maten så klippte jag gräset på framsidan så det blev 1km till i bena .

Nu har vi ätit grillade hemmalagda hamburgare, mums. Hoppas sommaren är här för att stanna nu, för det har ju varit så underbart i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela