Madde

Kalas tips

Publicerad 2012-06-06 13:03:52 i Allmänt,

I dag kom jag ju på att jag lovade er ett kalas tips.
Den här saken passar från 8-9 år och uppåt.

Det börjar med att alla gäster får gå en tipspromenad.
Frågorna handlar om alla som är på kalaset.
Frågorna kan lyda så här:

Vem är störst i käften?
Vem är coolast?
Vem har längst stövel?
Vem är läskigast?
Vem är hoppigast?
Vem är prickigast?
Vem är kung?
Vem är smartast?

Alla undrar hur de ska kunna veta svart och framför allt hur du som gjort frågorna kan veta svaret. Men bara säga att de får chansa va det tror.

Sen så lämnar alla in sina svar och så fortsätter man kalasandet. Sen ska man ta reda på svaren för det är ju ingen som kan veta det innan.

Det blir en tävling mellen de som stod som förslag på tipsrundelappen.

Så vem är störst i käften? Ställ upp de som stod på lappen och så ger ni dom marshmellows och den som får inflest i munnen vinner. Alltså den är störst i käften.

Vem har längst stövel? Lika dant här ta fram de som stod på lappen och så ska man kasta sövel den som lälngst har längst stövel.

Ja ni hajar va?

Vill man veta mer om någon så är det bara säga till.
Det här vart en hitt på Oliver kalas det tyckte det va jätteroligt. Plus att jag har kört detta på mina fritidsbarn och de har jätte kul.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela