Madde

Veckopeng

Publicerad 2011-01-19 10:50:44 i Allmänt,

Oliver vill ha saker väldigt ofta nu för tiden och tycker att det är väl bara att köpa. Så då har vi sagt till han att han får spara sina egna pengar och köpa det han vill.
Så här om dagen sa han - men mamma hur ska jag kunna spara när jag inte får några pengar? Ja det va en bra fråga .Vi har tidigare gett han veckopeng men det har liksom runit ut i sanden. Så från och med denna vecka blir det skärpning. 30 kr ska han få så kan ha spara och sen bestämma själv om han vill lägga pengarna på dyrt lego eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela