Madde

Middagstips

Publicerad 2010-09-24 18:37:37 i Allmänt,

Ska ha tjejmiddag här hemma om två veckor så jag fråga en på jobbet om hon hade nått gott jag kunde bjuda på. Så då fick jag ett recept och ville ju pröva det innan jag bjuder på det.Så det fick bli fredags middagen i dag.

"Carras" kycklingrullar      6 port

4 st kycklingfileér stekt i små bitar
2 st brk creme fraiche paprika & chili
2 st brk creme fraiche naturelle
2-3 tsk sambal oelek
2 brk champinjoner
3 pkt färska pasta plattor
3 dl grädde (kankse lite till)
riven ost

Rör i hop kyckling med fraichen och allt annat till en röra

"Gegga" in röran i plattorna rulla i hop dem,lägg dem sen på en smord plåt...

Strö på riven ost och ringla över grädden uppepå så det blir lagom "såsigt"

In i ugnen på 175 grader tills det har fått färg.Servera med grönsallad och mj.bröd  till

Som sagt prova det i dag och det va jätte gott. Lite starkt för barnen och i vissa tuggor för mig med så man kanske ska ha lite mindre sambal oelek.



Smaskig måltid

Kommentarer

Postat av: Solveig

Publicerad 2010-09-25 19:29:10

Mmmmm låter riktigt gott.Kanske ska överraska min familj med lite mat från mamsen nån dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela