Madde

Då kör vi igen...

Publicerad 2011-07-17 22:03:38 i Allmänt,

Har varit borta ett tag och mycke har hänt sen dess...

En liten kort samanfattning.
Vi har besökt Gröna lund och det va en mycket lyckad kväll. Vi gjorde som förra året och åkte dit en måndag vid 15 tiden den här gången. Lite halvdant väder och semestrarna har inte börjat. Det var en super kväll och det är så kul att killarna börjat bli större så jag får någon att åka bergodalbanor med. Fick med mig dom i kvasten och vi åkte om och om igen, det bästa va att man behövde inte stå i kö. Det va ingen kö nånstanns som längst stod vi i tio minuter till vilda musen. William fick va konduktör i första lilla bergbannan.



Så har det ju hunnit med att varit midsommar.Den dagen tillbringa vi uppe i lilla granby hos Mia och Anders med barn. Vi cykla dit vid tolv tiden för att sen kunna ta oss till midsommarstången med Traktorn och släp. Ungarna va hel nöjda. Jag gick med Mia för Ella skulle sova. Vid stången så va det dans runt stånge men ingen av barna ville, tyckte det va roligare och springa runt och latja med kompisarna som fanns runt om kring. Det blev lite fika och så massa span på folk, det bästa som finns ;).
Sen åkte jag med släpet hem vart lite lat. Väl hemma vart det sen sill lunch och där efter hade vi 5 kamp. Vi va 9 vuxna och 5 barn. Sen blev det grillning och mys på altanen med musik och massa prat. Till efterrätt hade Mia så klart bakat smarriga tårtor,mums den med maräng va godast.



Midsommardagen gjorde vi vår årliga utflykt till havet det vart ut mot furusund i år och det vart en mycke trevlig dag med lite fiskning,picknick och ett ofrivilligt bad för Oliver som ramla i.

Vi har köpt en ny bil och det har varit så skönt inför semestern. Det vart ett bra beslut av oss,vi har pratat så länge om det och nu tog vi oss i kragen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela