Madde

Kvällstur i blåbärs spåret

Publicerad 2012-07-31 20:53:07 i

Efter middagen tog vi oss ut på en promenad i blåbärsstigen. Vilket är ett skidspår på vintern. Vi började våran färd ner för backen och längs med spåret satt det små djur och blåbärs figurer. När vi kommit en bra bit ner så börjar det såklart att spöregna, så det var bara att vända och skynda sig uppför igen men inte hjälpte det, väl hemma så bara rann det om oss .

Björnparken

Publicerad 2012-07-31 16:51:58 i

Vädret är inte på våran sida denna sommar. Men får bita ihop och göra det bästa av situationen. Startade dagen med en löparrunda, först hick det neråt, neråt och neråt sen skulle jag upp, upp och uppåt. Sen har dagen ägnats åt Björnparken och även där gick det uppåt och sen neråt. Isbjörnar, brunbjörnar, Järv, tigrar, snöleopardrar, vanlig leopard och så varg. Det vart en trevlig dag med lite action i mellan åt hos djuren.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017efe99606ee1d740000a8.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017efe99606ee1d740000a8.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017efeaddf2b32c330003ca.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017efeaddf2b32c330003ca.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017eff29606ee0483000134.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017eff29606ee0483000134.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017f00eddf2b36d9900055b.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1783891/images/2012/pic_5017f00e9606ee3f230005b4.jpg" class="image">

Orsa

Publicerad 2012-07-30 16:59:09 i

9 i morse började vi våran färd mot Orsa. Bilresan gick fin fint, killarna sköte sig toppen ända till vi nästan var framme. Vi har nu installerat oss i våran stuga. Det vara ospecificerad stuga så vi visste inte vad vi skulle få. Men det va en stuga för tolv personer då känns väldigt lyxigt. Jag och killarna har tagit oss en liten promenad runt om här och vilken natur.

Arbetsdag

Publicerad 2012-07-29 13:40:23 i

Förmiddagen har ägnats åt grävning uppe på torpet. Mamma och pappa är på semester så passa på fixa mitt lilla projekt som jag lovat att hjälpa pappa med. Så jag har grävt bort gräs lagt på duk och sen öst på grus. Nu är det klart!

Hemma dag

Publicerad 2012-07-28 19:01:24 i

I dag vart det en dag hemma i värmen. Robert jobbar och vill inte åka i väg själv till något bad. Det har plockats hallon, sockerärtor, bakats delicatobollar, tvättats och så bara slapp. Snart kommer Karin och Sanna och myser med mig. Kycklingspett med krispiga potatisflarn och fetaost sås står på menyn och så hallonvaniljpaj till efterrätt.

Skön sommardag

Publicerad 2012-07-27 21:58:45 i

Jag njuter till fullo varje dag som är som denna. Man vet aldrig om det är den sist på semestern eftersom vädret varit så sjukt dåligt. Vi åkte till Hallstaviks utomhusbad och fick sällskap av Robert syster och hennes tjejer. Mycket skön dag, sol och nöjda barn = nöjda föräldrar. Jag och William har nu på kvällskvisten rastat råttorna i sandlådan. Nu blir det en lugn och skön kväll.

Tråkig mamma

Publicerad 2012-07-24 20:24:22 i Allmänt,

Ja i dag har jag varit så tråkig, jag har bara gjort saker som jag ville få gjort här hemma. Det sägs ju att solen ska komma i några dagar nu så då ville jag ha det gjort och det passa ju inte bättre än i dag när det har varit blåst, mörkt och trist hela dagen.
Fönster putsade, huset städat och gräset klipp, har några saker till på to do listan men det får vänta.

Snyllta in mig på en middag hos mamma och pappa också. När jag kom dit åkte jag på lite jobb, skrapa vinskiverna högst upp åt pappa.

Nu är vi hemma och jag har plockat av det bästa jag har i trädgården nämligen HALLON. Jag bara älskar hallon, började lite i dag så ska jag forstätta i morgon.Här ska göras hallonsylt och även frysa in bara hallon till min kessela.

Mia glöm inte bort mig när du ska i väg och plocka ;)

Regnig måndag

Publicerad 2012-07-23 20:20:15 i

Måndag och inte alls så skönt väder som i går. Rent utsagt Piss väder, ja det har regnat och varit mörkt hela dagen. Startade med en skön massage hos Cattis i morse, ville inte att det skulle ta slut. Sen hörde Jennie av sig och vi packade i hop oss och drog till Leos lekland igen. Timmarna går fort när man har roligt och trevlig sällskap. När vi kom hem igen så åkte William till en kompis och jag och Robert tig oss ut i skogen. Vi hittade massa med guld :)

Helgen som va

Publicerad 2012-07-23 19:22:37 i

Helgen har svischat förbi. Lördagen bjöd på en tur i skogen, lådbils åk och så sprang jag veckans mil pass. Tungt och varmt, passar mig bättre och att springa när solen är i moln vilket den ju typ har varit hela sommaren. Killarna lämnades på torpet hos mina päron. Jag och Robert va på trevlig 30 års fets i gläntan, god mat och trevligt sällskap. När vi vaknade i söndags va det en stor sol och vi hämtade killarna och åkte till björkö örn och mös hela dagen i solen. Det va en sådan där skön dag som man vill ha varje dag hela sin semester. Det va helgen det

Lådbil

Publicerad 2012-07-19 21:47:28 i

Medans jag har fixat med staketet så har Robert och William byggt en lådbil. Så nu körs det för fullt ute på gatan. Jag började måla och har målat två rutor med kors. På ser igen i morgon ;)

Hjullastare

Publicerad 2012-07-19 20:03:44 i

På förmiddagen hjälpte R till med ett litet jobba vid gamla brandstationen. Så jag och William åkte och kollade lite gör det skulle komma en cementbil. Väl där fick William åka i hjullastaren.

Litet projekt

Publicerad 2012-07-19 20:00:00 i

Här är mitt lilla projekt jag ska ägna mig åt några dagar. Nu är det tvättat och skrapat. I morgon åker färgen fram för här ska målas :D

Cykeltur

Publicerad 2012-07-17 16:10:56 i

Efter ett skönt utomhuspass på altan i morse bestämde vi oss för att cykla upp till Ma och Pa. Men vad tror ni händer??? Jo det börjar regna. Små fixade lite här hemma och tillslut har det slutat regna. Vi hoppar upp på cyklarna och börjar våran färd mot torpet. Vi stannade och tog en liten fikapaus. Längs vägen så såg vi kosor, hästar, katter, en snok och så en ormvråk som dök ner på en åker och fångade nått ätbart. Den hade något i klorna när den kom upp. Det vart en tur på 1,2 mil, bra kämpat av mon grabbar. Hem åkte vi bil det va skönt för det hade garanterat blivit gnäll på hemvägen och regn.

Lite fix och lite trix

Publicerad 2012-07-13 23:53:44 i

Fick i hop den här dagen med. Lite tjafs och bråk, trevligt besök på eftermiddagen, 5 saker gjorda från att-göra-listan och så nu en lugn kväll med nagelfix och Hamilton.

Jordgubbs/rabarersaft

Publicerad 2012-07-13 09:56:17 i

Har precis svängt i hop lite saft på jordgubbar och rabarber. Denna dag känns det bättre får se va den bjuder på.

Muppdag

Publicerad 2012-07-12 22:10:07 i

Denna dag skulle jag nog aldrig ha gått upp. Kroppen och huvudet har liksom inte riktigt varit med. Känt mig helt slut och noll energi. En sväng till Norrtälje, svampskogen och så lite fix i trädgården med betoning på lite. Finns massor som ska göras, listan blir bara längre men börjar någon annan dag :) I skogen hittade vi svamp, måste snart tillbaka då de växt till sig lite. Killarna har varit hos frisören nu på kvällskvisten och efter det tog jag mig ut på en kvällsrunda med Jennie. Hoppas på att känna mig bättre i morgon. Blir en bild på en nyklippt och sur William.

Resdag

Publicerad 2012-07-11 21:36:21 i

Ja i dag va det slut på det roliga. Vi åt frukost, städade, Oliver tog en sista sväng på campingen och sen styrde vi våran kosa mot båten som tog oss till Nynäshamn och sen vägarna hem till Rimbo. Väl hemma så hann vi inte mer kliva ur bilen och få av Cykeln så drog Oliver i väg till parken. William bänka sig vid datan, Robert klippte gräset och jag packade upp, handlade mat och började tvätta. Ett litet Friskispass vart det också. 3 liter jordgubbar har jag plockat av och det finns 15 plantor kvar att plocka i från. Får göra sylt helt enkelt.

Kvällsmys

Publicerad 2012-07-09 21:20:06 i

Dagen har som sagt varit toppen. Nu har vi haft en trevlig kväll tillsammans med A-M-E-A. Vi avslutade nere vid vattnet och lite stenkastning. Nu har vi gått åt olika håll och våra barn är på vift på campingen. Hoppas på en toppen dag med sol i morgon också :) (men är rädd för att vi kommer vakna till ett mulet Gotland)

Strandhäng

Publicerad 2012-07-09 14:06:06 i

I dag har vi hållit till på stranden. Solen har värmt oss och havet svalkat oss. Det är så här livet på semestern skall vara. Sand, sol, bad och glass.

Sköna morgon

Publicerad 2012-07-09 08:04:51 i

Barnen sover, jag har precis varit ute på min morgon runda. Det kändes så lätt i dag, måste vara för att solen skiner :D Nu ska jag äta lite frukost och så får vi se vad denna dag bjuder på. Bjuder på en svettbild ;)

Lever på hoppet

Publicerad 2012-07-08 22:34:45 i

Livet på Gotland rullar på. Vi har inte det bästa vädret direkt men det är i alla fall varmt. Vi har varit på lite utflykter, cyklat till Visby, fått till en liten sväng till stranden med sol som varade kanske i 45 minuter och sen dimma. Sen är det sommarland och vattenland som hägrar, fick barnen bestämma så skulle vi vara där från att det öppna till att det stängde. Men nej tack! Nu lever jag på hoppet att det ska bli fint väder de två sista dagarna så jag kan få njuta. För det är jag som vill ha sol, de andra är nöjda ändå. Det är ju jag med så klart men med solen framme skulle jag va ännu nöjdare.

Semester

Publicerad 2012-07-04 20:52:33 i Allmänt,

Kl. 04.00 ringde kl i dag, det va bara att gå upp och packa det sista och börja vårna färd mot nynäshamn.
Vid 7 tiden gick båten mot gotland,resan gick fin fint och vi har nu installerat oss i våran stuga. Vi hade turen och kunde komma in i stugan redan kl 13 i stället för kl 15. Så vi hann med en sväng på vattenlandet, lite motion med Mia. Vi har nämligen trevligt sällskap med oss denna vecka, famlijen Persson/Carlsson.

Tidigt i säng i dag då killarna va väldigt trötta. Så hann med att sitta lite här.

Check

Publicerad 2012-07-02 13:29:38 i Allmänt,

Så har mina fyra veckor gått och jag är nöjd med mitt resultat.
Min runnda har jag nu sprungit under 27 som va mitt mål och har nu satt upp tjejmilen som mitt nya mål. Ska anmäla mig i dag.

Vikten har inte landat där jag hade hoppats men det gör ingenting för känns skönt ändå och jag är nära.Vågen står nu mera på 71,4.
Jag känner resultat på mina byxor och shorts både midjan och runt låren/rumpan.
När jag står upp så har jag nu mera ett mellanrum mellan låren och det har jag inte haft innan. Ska nog helt enkelt kunna kämpa mig ner till min vikt som jag hade för 10 år sen då jag belv gravid med Oliver.
Vill man så kan man!

Sammanfattning av veckan som gått

Publicerad 2012-07-02 10:18:34 i Allmänt,

Ja sista jobbveckan är över,jag va ju själv hemma några dagar och det va så skönt. Nu väntar 6 veckors ledigt och jag ser verkligen framemot det. KOmmer dock bli knäkt om vädret kommer fortsätta som det gjort. Jag vill ha 25 grade och sol,man ska kunna ligga i solen och känna att man faktiskt skulle kunna ta sig ett dopp.

Helgen har varit barnfri och bjudit på fest. I fredags vart det blidösunds båten.Roberts snickar gäng hade firma fest. En mycket trevlig tripp,med god mat och dryck.

Lördagen bjöd även den på party. 13.00 börjades det i Svennsboda med lunch som följdes av fotbollsmatch, bad, kubb, mycket skratt och god mat. Jag körde så det va lungt för mig.En mycket trevlig fest hos Karin och Danilet helt enkelt.

I går vart det en lugn dag med lite shopping i Täby C och sen fix på tomten. Klämde även in ett löpparpass. 10 km vart det och tiden 51,17 chockade mig. Det kändes väldigt lätt i går men inte trodda jag att tiden skulle bli så bra..

Nu återstår två dagar hemmavid och sen bär det av på liten semester tripp.

Bloggappen fungerar fortfarande inte så blir lite glest mellan inläggen.

Ha det gott

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!