Madde

Super gott bröd

Publicerad 2012-09-24 16:03:04 i Allmänt,

I helgen så bakade jag ett super gott och enkelt bröd. Vart bjuden på det på en tjejkväll i slutet på sommaren. Så nu va det andra gången jag bakade det.
 
Receptet:
 
4,5 dl filmjölk
1 dl mörk sirap
 
2 dl lingonsylt
 
2 dl rågkross
1dl havregryn
5,5 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön
2 dl solrosfrön
1,5 tsk salt
1,5 tsk bakpulver
1,5 tsk bikarbonat
1tsk anis
 
Häll smeten i formar som du lagt bakplåttspapper strö över havregryn och senin i ungen som ska ha 200 grader
 
 
( Bilden är snodd från Mia )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela