Madde

20 minuter skön träning

Publicerad 2012-09-24 15:53:00 i träning,

Efter jobbet i dag har jag avklarat ett tabata pass här hemma. Det är 6 övningar.
Tabata är att man kör i 20 sek och vilar i 10 sek och ett set är 8 gånger.

1. stepup på stol (varanat ben)
2. armhävning med sträckning
3. saxhopp
4. snedplanka (bena på stolen om man orkar) tänk på höften
5. löpning i planka
6. höftlyft benen på stolen och ha ett ben uppåt i luften och lyft uppåt

Detta pass kan man köra på med 3 gånger i veckan och man behöver inte värma upp innan utan bara börja köra.

Tjipptjilivip så är man svettig och känner att hela kroppen har fått jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela