Madde

Hemma träning

Publicerad 2012-05-04 15:36:47 i Allmänt,

Har precis kört ett hemma pass. Passet fick jag från lofsan blogg. En blogg där hon skriver om träning, visar mycket bra mag och bål övningar och ger en en massa annan inspiration.

Så i dag har jag kört det här:

Tog mig ut och sprang en kvart som uppvärmning

Sen vart det tre stycken sett där man kör tre varv på varje sett.
Man börjar första varvet med att jobba i 60 sekunder vila 10 sekunder
andra varvet
45 sekunder vila 10
tredje varvet
30 sekunder vila 10

Själva setten ser ut så här:

1.
Upphopp på höjd
Pushups med sträckning
Grodhopp
Löpning ( jag sprang på stället)

2.
Snabba steg upp på höjd
Saxhopp i plankan
Utfallsgång eller utfallsstegen
Wallclimbers ( fick inte till det så körde jägarvilan)

3.
Utfall mot höjd
Lateralflexion med pinne
Borzowhopp på plats
Löpning i plankan

Ett tufft pass och för att hålla tiden använder jag en intervall app.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela