Madde

Wien

Publicerad 2010-05-17 21:01:32 i Allmänt,

En vecka sen jag och mina tjejer va i Wine.
Vi hade en underbar tripp längtar redan tills vi ska på nästa.
Vi är 6 stycken tjejer som spar 200 kr i månaden på ett gemnsamt konto så vi kan göra något trevligt ihop.
Två av dessa tjejer har jag känt sen första klass och tre sen hösgstadiet,så kul att vi fortfarande har en tråd kvar. Även fast vi inte alls ses på samma sätt nu som förut. Men man vet att dom finns och det känns skönt.



Torsdag för en vecka sen mötes vi på Arlanda för att ta flyget till Wien. På planet skåla vi i lite bubbel och sen va pratet i gång.(Mest på tanterna bakom oss :))
Kl 17 ca landar vi och det är 25 grader i Wien,yes en härlig helg framför oss.Efter lite triks och fix med pendeltåg och tunnelbana kommer vi till hotelet,ska få våra rum och hon i receptionen berättar att ena rummet har vattensäng.Vi blir lite upprörda och hon säger att många säger att det är bra för ryggen och att vi kan byta rum dagen efter om vi vill. M och J tar sängen och sover sen jätte bra.


Väntan på pendeltåget



Vi hade bokat bord första dagen så vi tog oss i väg och åt god mat och drack lite vin och avsluta kvällen med lite drinkar.



Fredag va det fortfarande fint väder under frukosten som vi åt inne i stan men blev sen mullet och lite ruggigare.Denna dag va vi på lite shopping och kolla runt på alla fina byggnader.
På kvällen blev de god mat igen och ett försök på deras nattliv men det va ingen höjdare där vi hamnade så vi åkte hem, men M och J Stanna kvar och dansa loss lite innan dom kom hem.

Lördagen bestod av spanska ridskolan inte min favo direkt då jag inte är så intresserad av hästar, efter det dela vi upp oss,M och J gick på shopping och jag,L,H och S åkte och satte oss på en bakgård och fika.
På kvällen blev det en resturang nära hotelet och bara lugnt.



Söndag upp och ta sig till flygplatsen. Blev frukost på flygplatsen och sen får vi reda på att planet är en timme försenat. Kollar taxfreen och shoppar lite till killarna och lite sprit till oss.
Väl hemma kommer mamma,pappa,William och Oliver och hämtar mig

Det va den helgen längtar till nästa :)

(Säg till om ni inte vill va med på bild då tar jag bort er) ;)

Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2010-06-11 22:11:46

Supermysig helg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela