Madde

7 Års kalas

Publicerad 2010-05-29 15:57:16 i Allmänt,

I dag när vi vakna va himlen alldeles svart. Nejjj vi som ska ha kalas Oliver tyckte att det skulle bli ett jätte tråkigt kalas med regn.Alla år han haft sina kompis kalas så har solen skinit och det har vart så varmt . Så jag hade laddat upp med lekar.
Vi börja med presntöppning sen fika. Efter fikat blev det lite egen lek och sen hade vi presentleken sen blev det vattenkrig ute på tomten och till sist bildsaffari.
Nu har alla gått hem och Oliver är jätte nöjd trotts att det inte va bra väder.




Lek tips:

Presentleken

Man har köpt liet biliga leksaker som typ pennor ,nått godis, sticker mm. Jag handla sånt som låg från 3-15 kr.
Slår in dom lägger upp dom på bordet när det är dags. Sen får dom två tärningar som man slår och när man får två lika nummer får man ta ett paket. Så håller man på så laget runt tills alla paket är slut. Påminn om att det man har i paketen inte är deras och så får dom öppna.
Nu gör man om samma sak igen fast den här gången går det på tid. Man slår tärningarna och när man får lika så får man ta den sak man vill från någon annan så går det runt så till tiden är ute. Sen får man det man har framför sig. Jag stoppade medans jag såg att alla hade alla fall en sak var. Men det kan ju bli att man inte har nått så man kan va tydlig med det innan allt börjar.

Bildsaffari

Jag fotade lite olika ställen på tomten drog ut dom och bakom bilden skrev jag en bokstav. Sen plasera jag ut bilderna utifrån vad jag tagit på.
När det va dags så fick barna en bild och den bilden va första träffen, man går dit letar efter en ny bild och tar med sig den till det stället där nästa bild ska ligga osv. Sen när man inte hittar fler bilder så får man lösa va det står bakom bilderna, när man fått ordet vet man vart skatten ligger.
Jag sa inget om bokstäverna innan utan det fick dom som ny utmaning när dom letat klart bilder.

Fråga om du undrar nått

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela