Madde

Flyg och motordag i Vallentuna

Publicerad 2011-09-05 21:22:33 i Allmänt,

I går var det en lång dag. Vi börja med en sväng till Vallentuna. Dar va det en flyg och motordag. Flygplan, helekoptarar, militären, brandfösvaret, gamla bilar,  lite tiovoli och så lite stånd.
Vi tog oss ett varv och kolla vad som fanns och killarna tyckte det va spännande med pansarvagnarna, flygplanen och helikoptrana som kom inflygandes när vi kom.
När det närma sig lunch så  tog vi oss en plats i solen och åt vår picknick. Medans vi åt va det lite flyguppvisningar med lopar, snurrar mm.
Så besökte William ambulanshelikoptern och polishelikoptern, mycket spännande.

När vi kände oss klara åkte vi till Barkarby och köpte en bäddsoffa till mamma och pappa som de ska ha i sin nya lägenhet. När vi gick förbi köksavdelningen så passa jag på att fråga om ett matbord som vi har sett. Men i kataloge står inget om att det fanns i vitt, inte i butiken och inte på nätet heller. Men jag tyckte det va konstigt så jag frågade och jo visst hade dom det i vitt. Så vi slog till. R har velat ha ett runt matbord länge, jag har velat ha ett vitt men inte sett nått fint men så i gå köpte vi ett. Hade även velat ha nytt tyg till stolarna men det va slut så det får bli en annan dag. 

Efter lämning i Solna åkte vi till torpet och fick middag så gott och så skönt att inte behöva laga någon mat. Sen hem och lägga barnen och montera bord

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela