Madde

Snögloben

Publicerad 2011-12-14 13:00:52 i Allmänt,

Till dig som undra hur vi gjort snöglobarna.

En syltburk
Destilerat vatten
Glycerin (finns på apoteket)
Glitter
Lite stenar
Figur
Så tog vi plastgranris från en gammal krans

Vi sprayade locket sen i locket så limma vi fast stenarna, vissa fick limma lite lager på lager så figuren kom upp lite beroende på hur kanten såg ut. Vi limade med en limpistol så det torka fort. Sen fyller du burken med det destileade vattnet och så några droppar glycerin och rör om. Sen hade vi glitter i och det fick man blanda ner med en sked.Sen på med Locket och skruva åt. Häll vatten ända upp i burken så det inte bli luftbubblor. Sen vänder man försiktigt. Barna va lite hetsiga på fritids så vi fick limma om några för att det kunde inte låta bli och skaka för hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ni har kommit till en glad tjej som gillar livet. Här skriver jag om det som händer i min vardag så som träning,små projekt, mina barn mm. Jag som skriver heter Madde och är lite över 30 ;). Bor med min sambo och två barn i ett hus i ett litet samhälle Välkommna!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela